דף הבית » כללי » תחנת כוח ניידת סולארית, מהי ועבור מי היא מומלצת?

תחנת כוח ניידת סולארית, מהי ועבור מי היא מומלצת?

יציאה לקמפינג ושהייה בשטח היו בעבר ועודם גם היום צורת בילוי שרבים מאמצים בשתי ידיים, עם זאת, חוויית השהייה בשטח עלולה להיפגע אם לא לוקחים את הציוד המתאים, או לחילופין אם כמות האביזרים והציוד קטנה או לא מספיקה לכלל המשתתפים. אחד הפריטים ששינו מהקצה אל הקצה את חוויית השהייה בשטח הוא ההמצאה של תחנת כוח ניידת איכותית. תחנת כוח כזאת מאפשרת לייצר חשמל מהשמש, תוך הקטנה משמעותית של הכמות והמשקל של ציוד ומטען. מהי בעצם תחנת הכוח הניידת? מה בין התחנה כאמור לבין הגנרטור הישן והטוב? מתי כדאי לעשות שימוש נרחב בתחנה כאמור? להלן כל התשובות.

מהי תחנת כוח ניידת?

תחנת כוח ניידת היא למעשה שילוב של פאנל סולארי וסוללה נטענת . מאז המצאת הפאנל הסולארי והאפשרות לטעינת חשמל באמצעות השמש, נעשה שימוש בתהליך הזה במגוון דרכים. כך למשל יכולים בעלי גינות להאיר את הגינה עם האור שמופק מסוללות אשר נטענות במהלך שעות היממה ומאפשרות לייצר תאורה בשעות הלילה. תחנת כוח ניידת היא למעשה שימוש יותר יעיל ויותר ממוקד בהמצאה החדשנית הזאת. התחנה הניידת מורכבת משני חלקים – הפאנל הסולארי מצד אחד והסוללה הניידת מצד שני. הפאנל הסולארי צובר אנרגיה בשעות האור, וממיר אותה לחשמל הנאגר בסוללה. במקביל אפשר, כמובן, לעשות בגנרטור שימוש לצרכים שוטפים. בשעות הלילה, האנרגיה שנאגרה בסוללה מאפשרת למשתמשים בתחנת הכוח הניידת לעשות שימוש בחשמל שנאגר בסוללה לתאורה, כמו גם להפעלת מכשור חשמלי מורכב יותר.

תחנת כוח ניידת, גנרטור, ומה שביניהם

ההמצאה של תחנת כוח ניידת באה למעשה להחליף את הגנרטור הישן והטוב, שליווה את כלל הקמפינגים מאז תחילת המאה העשרים. ההבדלים בין הגנרטור לבין תחנת כוח ניידת מתמקד בשלושה תחומים:

  • ניקיון: האנרגיה שמפיקה תחנת כוח ניידת היא נקייה ולא מזהמת. זאת בניגוד לאנרגיה המופקת מהגנרטור, שכרוכה ביצירת זיהום של הדלק או הסולר המניעים אותו.
  • יעילות: תחנת כוח ניידת היא הרבה יותר יעילה מגנרטור. היא לא מפסיקה לפעול בפתאומיות, וההפעלה של התחנה הניידת היא קלה ופשוטה. כל מה שצריך הוא להתחבר לסוללה, בהנחה שבמהלך היום היא נטענה.
  • חיסכון: ללא ספק, תחנת כוח ניידת היא חסכונית הרבה יותר מהגנרטור, שכל רגע שהוא פועל, בין ביום ובין בלילה, כרוך בהוצאה תמורת הדלק שמפעיל אותו.

מעבר לאמור לעיל, תחנת כוח ניידת מאפשרת חיסכון רב במשקל בעיקר אם מתוכננת שהייה ארוכה בשטח. במקום גלונים על גבי גלונים של סולר, כל מה שצריך הוא להפעיל ולהטעין את תחנת הכוח הניידת במשך היום. מבחינת היקף הציוד שעל מארגני הקמפינג לקחת מדובר בחיסכון אדיר. לשהייה ארוכה בשטח, לתאורה בחצר או למסיבת גן – תחנת כוח ניידת היא ללא ספק הפתרון הטוב והנכון ביותר.

דילוג לתוכן