דף הבית » כללי » איך נמנעים מתביעות של עובדים שלכם לשעבר?

איך נמנעים מתביעות של עובדים שלכם לשעבר?

איך נמנעים מתביעות של עובדים שלכם לשעבר

הפסקתם את העסקתו של עובד? עובדת עזבה את החברה שלכם בטונים צורמים? ברוב המקרים, עזיבת עובדים משפיעה רק על מצבת העובדים, אך מה קורה כאשר מישהו או מישהי מהם מחליטים לתבוע?

מלבד ביטוח עסקים שמגן עליכם מהעלויות הכרוכות בתרחיש כזה, מה עוד ניתן לעשות?

ובכן, על ידי יצירת סביבת עבודה נעימה וזיהוי סימני אזהרה מקדימים, תוכלו למנוע תביעות מהסוג הזה. אמנם לא תמיד זה תלויה בכם, אבל אתם בהחלט עשויים להפחית את הסיכוי לבעיות משפטיות, על ידי הבנת הסיבות העיקריות לתביעות פוטנציאליות.

עובדים לא יודעים שלא מרוצים מהם

בעיות ביצועים יכולות לגרום ליותר מסתם בעיות בפרודוקטיביות, כאשר מנהלים לא מנוסים או לא מוכשרים אינם מתעמתים עם עובדים פחות טובים ומעמידים אותם במקום. כדי שיוכלו להשתפר, עובדים צריכים לדעת שהם לא מספקים את הסחורה, ולקבל פידבק והכוונה. ניתן להימנע מאי הבנות על ידי הכשרת מנהלים וממונים, קידום מיומנויות תקשורת חיוביות וחידוד פרוטוקולים שיבטיחו שהעובדים מקבלים הערכות הוגנות וכנות.

עובדים לא מקבלים המלצות להמשך

כאשר עובד לשעבר משיג עבודה חדשה, ייתכן שלא יתעצבן באותה מידה על המעסיק לשעבר וכלל לא יחשוב על תביעה, גם אם עזב בתחושה רעה. מעסיק נבון מסייע לעובד שפוטר בקבלת עבודה חדשה, על ידי מתן המלצות והתמקדות בהיבטים החיוביים (כל עוד היו כאלה, כמובן). בוודאי שאין סיבה לפעול משיקולים אישיים ולטרפד עתיד של אנשים.

עובדים אחרים לא פוטרו בנסיבות דומות

משמעת לא עקבית מטפחת סביבה בשלה לתביעות, או התערבויות של איגודי עובדים. גם אם אתם לא ממש מפלים בעת מתן עונש משמעתי או פיטורי עובד, עליכם להוכיח שהחלטתכם לא התבססה על מאפיין כגון גיל, מוגבלות, מוצא לאומי, גזע, דת או מין. שימו לב שאתם לא מעניקים יחס שונה לעובדים בעלי מאפיינים שונים, על ידי יישום קפדני של מדיניות ונהלים.

עובדים נפלו קורבן לאפליה

בכל פעם שעובדים לא מסוגלים להסביר סיום העסקה, הם – או עורכי הדין שלהם – עשויים להניח שהסיבה היא אפליה. בהתאם לכך, הכרחי שמעסיקים ישמרו על מדיניות חזקה של חלוקת הזדמנויות שווה, יחס הוגן ושוויוני בכל החלטה ותיעוד עקבי ומדויק של הישגי העובדים ובעיות ביצועים. מעבר לכך, והכי חשוב – עליכם להבטיח שמנהלים בחברה מקבלים הכשרה מתאימה, המאפשרת להם ליישם ביעילות ובעקביות מדיניות, לתקשר עם עובדים ולטפל בבעיות עם צוות העובדים לפני שהן מתפתחות לחששות משפטיים פוטנציאליים.

בשורה התחתונה

עם תכנון, הכשרה וניהול נאותים, מעסיקים יכולים להפחית סיכונים הקשורים לתביעות של עובדים לשעבר. מומלץ להתייעץ עם גורמים משפטיים ומקצועיים, על מנת לפתח את האסטרטגיה הנכונה והמתאימה לכם. כמו כן, עליכם לאתר ביטוח עסקים שמעניק לכם את הכיסוי הטוב ביותר עבור צרכי החברה.

דילוג לתוכן