דף הבית » חדשות העיר שוהם » כמה דברים שלא ידעתם על מזג האוויר בשוהם

כמה דברים שלא ידעתם על מזג האוויר בשוהם

כמה דברים שלא ידעתם על מזג האוויר בשוהם

מזג האוויר מתייחס למצב האטמוספירה וכולל מונחים כמו כמה חם או קר, רטוב או יבש, שקט או סוער, בהיר או ערפילי וכו’. הטרופוספירה, שהיא החלק הנמוך ביותר באטמוספירה של כדור הארץ ושוכנת ממש מתחת לסטרטוספירה, היא שבו מתרחשים רוב האירועים המטאורולוגיים. אקלים הוא הביטוי לממוצע של תנאי אטמוספירה על פני תקופות זמן ארוכות יותר, ואילו מזג האוויר הוא המונח לטמפרטורה יומיומית, משקעים וגורמים אטמוספריים אחרים. ללא הסבר נוסף, “מזג אוויר” מתייחס בדרך כלל למזג האוויר על פני כדור הארץ.

מזג האוויר היום בשוהם מעונן חלקית עם גשמים מקומיים כאשר מעונן חלקית. להיום צפויות 19 מעלות ביום ו-12 מעלות בלילה. בשעה 08:00 צפויה משב רוח מתון של 18 קמ”ש לצד טמפרטורה של 15 מעלות. תחזית משקעים עתידית: 0.0 מ”מ.

מזג אוויר חודשי שוהם

בשוהם יש טמפרטורה ממוזגת כל השנה המושלמת לפעילויות בחוץ. כמות המשקעים השנתית הממוצעת היא 738 מילימטרים, והטמפרטורה החודשית הממוצעת נעה בין 16 מעלות צלזיוס ל-22 מעלות צלזיוס.

מזג אוויר מודיעין

מזג האוויר במודיעין מכבים רעות יהיה מעונן במהלך היום ובהיר לפני עלות השחר.

בנוסף, הסיכויים מצוינים לפני הזריחה באזור השעה 02:00, ללא עננים.

בסביבות השעה 11:00 תגיע הטמפרטורה לשיאה במשך כל היום, 15 מעלות צלזיוס, ובשעה 23:00 תגיע לשיא הנמוך ביותר, 6 מעלות צלזיוס. היום יהיה לח מאוד מבחינת לחות, עם לחות ממוצעת של 85%, הנעה בין 64% לערך מקסימלי של 99% בסביבות השעה 19:00. סמוך לשעה 12:00 תנשב רוח חזקה מדרום מערב במהירות של עד 20 קמ”ש. יהיה מקסימום 100% כיסוי עננים.

מזג אוויר בחיפה

העיר השלישית בגודלה בישראל ובירת הצפון הבלתי רשמית, חיפה היא עיר נמל במחוז הצפון. קרבתה של העיר לקווי החוף המזרחי של הים התיכון ולמאפיינים טופוגרפיים כמו הר הכרמל, עליו בנויה העיר, משפיעים שניהם על מזג האוויר בחיפה. האקלים של חיפה מושפע מהים, השומר על הלחות הממוצעת בעיר גבוהה (כ-60%) ועל הטמפרטורה חמה יחסית. רכס הר הכרמל, המגיע לגובה של 546 מ’ בנקודה הגבוהה ביותר, נחשב לקריר וגשום יותר משאר חלקי העיר בשל גובהו; למעשה, גובהו אפילו משפיע על דפוסי הרוחות של העיר. החודש החם ביותר בחיפה הוא אוגוסט, עם טמפרטורה ממוצעת של 31 מעלות צלזיוס, ואילו החודש הקר ביותר הוא פברואר, עם טמפרטורה ממוצעת של 16 מעלות צלזיוס, כמו שאר חלקי ישראל.

מזג אוויר אילת

הטמפרטורה החמה של אילת ותנאי המדבר היבשים של אילת הם שמשכו תיירים לעיר הדרומית. מי מפרץ הים האדום החמים והאקלים בקיץ באילת מהווים את היעד האידיאלי לחופשת הקיץ.

בקיץ באילת טמפרטורות גבוהות במיוחד שבימים החמים מגיעות אפילו ל-40 מעלות. באילת יש את אחד מסכמי המשקעים העונתיים הנמוכים בארץ, עם כ-40 מ”מ, או כעשירית מהממוצע העונתי במרכז הארץ.

הלחות הנמוכה בעיר מקלה על ההתמודדות עם מזג האוויר הערבי באילת. אילת יבשה במיוחד, ובזמן שהמקומיים בה מזיעים, התיירים נהנים מהצחיחות המדברית של העיר. בהקשר הזה, מזג האוויר באילת לא רע מדי. אחוזי הלחות באילת נעים בין 25 ל-35 אחוז בקיץ ובין 50 ל-55 אחוז בחורף.

 

 

דילוג לתוכן