דף הבית » מדריך עיר שוהם » כמה דברים שלא ידעת על בית החולים שוהם

כמה דברים שלא ידעת על בית החולים שוהם

כמה דברים שלא ידעת על בית החולים שוהם

המתקן הגריאטרי הגדול בישראל, המרכז הרפואי “שהם” לשיקום וחזרה לתפקוד, ממוקם בפרדס חנה בדרך נדיב.

עם הרפורמה במערכת הבריאות, המרכז, שהחל כאחד ממחנות העולים הגדולים במדינה ולאחר מכן פעל כבית אבות, שינה את המיקוד שלו למחלקות אשפוז חריפות.

ל”שם” מרפאות ומוסדות העושים שימוש בטכנולוגיה רפואית מתקדמת ומתמחה בשיקום, שיקום נשימתי, תמיכה בסיעוד מורכב, סיעוד תת אקוטי ותשישות נפשית.

המרכז מוכר בשל מומחיותו בגריאטריה, מחובר לבית הספר לרפואה של הטכניון, ומקבל בברכה קבוצות סטודנטים רבות מדי שנה מהארץ ומחו”ל הלומדים רפואה, סיעוד, פיזיותרפיה ותחומים נוספים.

המחקר שנערך על ידי אנשי הרפואה, הסיעוד והפרא-רפואה מתפרסם גם בכתבי עת אקדמיים ובכינוסים אקדמיים. המתקן מארח גם כנסים, סמינרים והרצאות לאנשי מקצוע וצוותים רפואיים.

המתקן, המאופיין בסביבה ירוקה ומטופחת, מקדם את הקשר עם הקהילה. תושבי המרכז והסביבה בדימוס נהנים מהרצאות בנושאים שונים, ותלמידי בית ספר וכן מתנדבים בוגרים מגיעים לעיתים קרובות לביקורים אצל החולים.

בית לוינשטיין

חיילים, אזרחים, צעירים וזקנים מכל רחבי הארץ והעולם מבקרים את לבנשטיין כמטופלים. כתוצאה מפציעות קרב, חבלות, תאונות דרכים, תקלות אימונים ו/או מחלות, רובם חווים קשיי תפקוד.

אנשים צעירים עם טראומות ראש, קטיעות גפיים, פציעות בעמוד השדרה והתרחשויות של כלי דם במוח הם בין המטופלים של לויינשטיין.

הליך השיקום מתמקד תחילה בטיפול בפציעות הנלוות וכן בפציעה הפיזית (כגון פגיעה מוחית, פגיעה בעמוד השדרה או שינוי גפיים) (פגיעה קוגניטיבית, פגיעה רגשית, פגיעה התנהגותית, פגיעה בתפקוד המיני).

הצוות כולו מיומן בסיוע למשתקם הצעיר בתהליך הריפוי. קצב תהליך השיקום, בחירת מטרותיו ויעדיו ורמת האינטנסיביות הנדרשת מותאמים למטופל הצעיר.

האירוע הטראומטי מפגיש בין המשתקם, משפחתו ותהליך השיקום. שאלות, דאגות וציפיות נוצרות מתהליך השיקום.

אנו מקפידים לערב ולשלב את משפחתו של המטופל בכל רמה של שיקום מכיוון שתמיכתם חיונית לתהליך הריפוי. מטרת השיקום היא לסייע למטופל לתפקד בצורה הטובה ביותר במסגרת האילוצים שעדיין קיימים, והסתגלות מחדש לחיים החדשים עבור משפחתו של המטופל היא חיונית.

שוהם פרדס חנה חוות דעת

המתקן הגריאטרי הגדול בישראל ממוקם בפרדס חנה-כרכור ומשרת את האוכלוסייה הבוגרת על ידי מתן שירותי ייעוץ וטיפול רב מקצועיים.

על פי הצהרת הייעוד של המרכז, המטופל הוא מרכז תשומת הלב ב”שם”, כאשר הכללים הם טיפול בו, עמידה במושג כבוד האדם והתחשבות באיכות חייו, כל זאת תוך שמירה על הרמה וה רצף של טיפול.

עם הרפורמה במערכת הבריאות, המרכז, שהחל כאחד ממחנות העולים הגדולים במדינה ולאחר מכן פעל כבית אבות, שינה את המיקוד שלו למחלקות אשפוז חריפות.

המתקן מציע מגוון מכונים ושירותים הקשורים לבריאות, לרבות מחלקת רנטגן, מעבדה, ריפוי בעיסוק, שירותי תזונה ודיאטה, פיזיותרפיה, שירות סוציאלי, מרפאות תקשורת, בית מרקחת ומכון דיאליזה (חיצוני) .

במקום פועלת גם מרפאה גריאטרית, אליה מופנים חולים מהשכונה. מבנים חד-קומתיים נגישים ממוקמים ברחבי המרכז, המבחין בסביבתו השופעת והמטופחת. בנכס יש שפע של מקומות חניה, מטבח כשר, בית כנסת ומסגד.

דורות נתניה

המרכז הגריאטרי הינו מערכת רפואית גריאטרית משולבת, ובשל גודלו, ריכוז הכוח המקצועי ומגוון השירותים שאנו יכולים להציע, אנו מסוגלים להעניק טיפול רב מקצועי יוצא דופן וכן רשת ביטחון למי שנמצא מאושפזים ומשפחותיהם. הנהלת המרכז הגריאטרי והצוות המוסמך והמסור מפגינים מחויבות לתפקיד וערוכים לעשות כל מאמץ על מנת להבטיח טיפול מעולה, סידורי מגורים מתאימים, רמת חיים גבוהה, גמישות ורוחניות לקשישים המאושפזים. בבתי חולים ובמתקנים אחרים.

 

דילוג לתוכן