דף הבית » מדריך עיר שוהם » שוהם 5 רמת גן: כל מה שחשוב לדעת

שוהם 5 רמת גן: כל מה שחשוב לדעת

שוהם 5 רמת גן: כל מה שחשוב לדעת

אחת הערים הגדולות באזור תל אביב של ישראל היא רמת גן. תל אביב, קריית אונו, גבעתיים, גבעת שמואל ובני ברק הן הערים שהיא גובלת בהן. גבולותיה כוללים את אצטדיון רמת גן, המרכז הרפואי שיבא בתל השומר, הגן הלאומי, הספארי, אוניברסיטת בר-אילן ומתחם בורסת היהלומים. לרמת גן שטח שיפוט של 13,229 דונם. היא החלה כמושבה חקלאית בשנת 1921, הוכרה כמועצה מקומית בשנת 1926, והתאגדה כעיר בשנת 1950. העיר משתתפת בפורום ה-15, קבוצת ערים שאינן זוכות למימון פיתוח ממלכתי.

שוהם 5 רמת גן מיקוד

מיקוד 5251001

רכבת ישראל

רכבת ישראל, המנהלת את רשת הרכבות הכבדות במדינה, היא ארגון בבעלות ממשלתית הפועלת כרשות המבצעת והתפעולית של משרד התחבורה.

עם הקמת מסילת הרכבת יפו-ירושלים לקראת סוף המאה ה-19, יצאה מערכת הרכבות של ישראל לדרך רשמית תחת השלטון העות’מאני. עם הקמת מדינת ישראל הועברו תשתיותיה ונכסיה לניהולה, והמשרד שונה ל”רכבת ישראל” לאחר שפעל בעבר בפיקוח המנדט הבריטי.

רכבת ישראל מחברת בין הערים הגדולות בישראל וכן כפרים, יישובים וישובים כפריים לאורכה ולרוחבה של מדינת ישראל בעזרת 69 תחנות ו-600 רכבות יומיות.

פרויקטי תשתית רחבי היקף זוכים לתמיכה כחלק מהשאיפה של הרכבת להציע שירות ברמה גבוהה, בטוח וידידותי לסביבה, כאשר העיקרי שבהם הוא המעבר מסולר להנעה חשמלית. כ-450 ק”מ של מסילה מחושמלים במסגרת הפרויקט, והוזמנו רכבים חשמליים וקטרים ​​חדשים, מהירים וידידותיים לסביבה.

הרכבת צפויה לנסוע למעלה מ-300 מיליון מייל בשנה כחלק מהאסטרטגיה האסטרטגית לשנת 2040. יוזמות רבות נתמכות כיום על מנת להצמיח את מערכת הרכבות ולהוסיף תחנות חדשות לנוסעים.

מחירון רכבת ישראל

נסיעה ברכבת בודדת תעלה תמיד בין 9 ל-48 ש”ח בניגוד לאוטובוס באותו מרחק. נסיעה בודדת ברכבת מתל אביב לחיפה, כרמיאל, נהריה או באר שבע תעלה 27 שקל, שכן כל אחת מאותן ערים נמצאת במרחק של בין 75 ל-120 קילומטרים. נסיעות ארוכות יותר, כמו אלו מאשדוד לעכו או מבאר שבע לחיפה, יחזירו לכם 48 שקל.

רכבת ישראל תחנות

רכבת ישראל, מפעילת הרכבות במדינה, מספקת כעת בחירה מצוינת לטיולים, במיוחד במישור החוף, הודות למודרניזציה ופיתוח משמעותי של נסיעות הרכבת בעשר השנים האחרונות. בישראל הרכבות בדרך כלל אמינות, ממוזגות והיגייניות. הם גם רצים בתדירות גבוהה למדי. המסלולים מנתב”ג לתל אביב, חיפה ולעוד ערי ביניים רבות, כמו גם הרכבות לתל אביב מפרבריה, מועילים במיוחד לתיירים המבקרים בישראל. גם התחנות עדכניות יחסית.

 

 

דילוג לתוכן